Přehled

Datum rozhodnutí
13.3.2001
Rozhodovací formace
Významnost
3
Typ rozhodnutí

Právní věta

Protože návrh na zrušení části zákona nebyl podle § 74 a § 64 odst. 1 písm. d) zákona č. 182/1993 Sb. , o Ústavním soudu, podán spolu s ústavní stížností, jejímž předmětem by musely být skutečnosti, které nastaly uplatněním právního předpisu, jehož zrušení je navrhováno, a nejsou splněny ani další podmínky pro podání návrhu na zrušení zákona nebo jeho jednotlivých ustanovení podle § 64 odst. 1 písm. a), b) a c) zákona o Ústavním soudu , je nutno návrh považovat za podaný někým zjevně neoprávněným.

Usnesení

Ústavní soud rozhodl v senátě složeném z předsedy JUDr. Antonína Procházky a soudců JUDr. Vojtěcha Cepla a JUDr. Jiřího Malenovského v právní věci navrhovatelky paní A.Č., o návrhu ze dne 1. 11. 2000, t a k t o :

Návrh se odmítá .

O d ů v o d n ě n í :

Navrhovatelka svým návrhem doručeným Ústavnímu soudu dne 1. 11. 2000 navrhuje zrušení ustanovení § 30 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, ve znění pozdějších předpisů, a dále i zrušení ustanovení § 241 odst. 1 a 2 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, neboť tato ustanovení jsou, dle názoru navrhovatelky, v rozporu se základními právy a svobodami obsaženými v čl. 6, 13 a 14 Úmluvy o ochraně základních práv a svobod, a dále i s čl. 37 Listiny základních práv a svobod.

Návrh však nesplňoval náležitosti dle ustanovení § 64 odst. 1 zákona č.182/1993 Sb., o Ústavním soudu, ve znění pozdějších předpisů.

Podle ustanovení § 64 odst. 1 zákona o Ústavním soudu je k podání návrhu na zrušení zákona nebo jeho jednotlivých ustanovení oprávněn pouze:
a) prezident republiky
b) skupina nejméně 41 poslanců nebo 17 senátorů
c) senát Ústavního soudu v souvislosti s rozhodováním o ústavní stížnosti
c) ten, kdo podal ústavní stížnost za podmínek uvedených v § 74 zákona o Ústavním soudu.

Protože návrh na zrušení části zákona, který navrhovatelka podala, nebyl ve smyslu §§ 74 a 64 odst. 1 písm. d) zákona o Ústavním soudu podán spolu s ústavní stížností, jejímž předmětem by musely být skutečnosti, které nastaly uplatněním právního předpisu, jehož zrušení je navrhováno, a navrhovatelka nesplňuje ani další podmínky pro podání návrhu na zrušení zákona nebo jeho jednotlivých ustanovení podle ust. § 64 odst. 1 písm. a), b) a c) zákona o Ústavním soudu, je nutno navrhovatelku považovat za osobu zjevně neoprávněnou k podání takového návrhu.

Za situace, kdy návrh na zrušení výše uvedených ustanovení zákona ve smyslu § 64 odst.1 zákona o Ústavním soudu byl podán osobou zjevně neoprávněnou, nezbylo Ústavnímu soudu než návrh odmítnout podle ustanovení § 43 odst. 2 písm. b) zák. č.182/1993 Sb., o Ústavním soudu, ve znění pozdějších předpisů.


P o u č e n í : Proti usnesení Ústavního soudu není odvolání přípustné.



V Brně dne 19. prosince 2000 JUDr. Antonín Procházka
předseda senátu